Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu aniżeli przekonując ewentualnego klienta, że to, co oferujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

reportaże telewizyjne Kraków

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale także pozwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są wiarygodną nowością, skutkiem tego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru pojedynczego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego typu reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, żeby odbiorca w stanie samodzielnie zaprojektować swój osobisty smak deseru, integrując pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by klient, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on słuszny technicznie oraz bezproblemowy.